טיפים לקידום אתרים
קידום אתרים –מהם הקריטריונים של גוגל
למנוע החיפוש באינטרנט גוגל google יש קריטריונים שונים לגבי מיקום אתר והדירוג שלו. ע"פ מה אנשי גוגל קובעים לשים דווקא את האתר שלנו במקומות הראשונים? או אולי הראשון? עקבו וראו האם חברת קידום אתרים שאתם משלמים לה עבור קידום, השתמשה בהמלצות שלנו.
סימנים:
+ דברים שגוגל מקדם בברכה
X גוגל לא אוהב.. (פוסל)
• + קישורים – ככל שהקישורים היוצאים באתר רלוונטיים יותר, ומגיעים לדפי רשת הרלוונטיים לנושא עצמו. כנ"ל לגבי קישורים נכנסים – שזה הכי חשוב: אם יש לאתר שלנו הרבה קישורים נכנסים, משמע שהאתר שלנו נחשב לאמין והוא מצליח. הקישורים תורמים להכרת האתר, להעלאת הפופולריות של האתר, לפעמים ליציאה מתופעת "ארגז החול" וכו'(בהמשך יהיו עוד סעיפים הנוגעים לקישורים.. זה ממש סעיף חשוב!!)
• + מבנה הדף – האתר אמור להכיל מילות הרלוונטיות לנושא האתר, וגוגל מוצא אם אכן יש קשר בין התוכן לנושא עצמו. אז שימו לב בין נושא האתר לתוכן שבו.
• + מילות מפתח (Keywords) – מאוד חשוב לבחור מילות מפתח המתאימות לנושא, כי אלו המילים שלמעשה הגולשים מחפשים דרכן את הנושא\האתר שלנו... חשוב להכליל מילות מפתח ביחיד ורבים, וגם להכליל מילות מפתח בשגיאות כתיב – מכיוון שיש הרבה גולשים הרושמים עם שגיאות.
• +*אופטימיזציה נכונה ומוצלחת.באופטימיזציה ישנם שלושה תגים הנקראים "תגי מטה", מה שאומר- מידע על מידע, ואלו הם:
• *Title קישור – טקסט המוצג על כתובת קישור הדומיין\מילת הקישור, לפני שמקליקים עליו. ה-Tiltle (כותרת) מציג את מה שיש בדף הבא
• Title תמונה (ALT)– טקסט המוצג בקופסא קטנה וצהובה על תמונה, כשמעבירים עליה את העכבר.
• Title דפדפן (אינטרנט, rexplorer) – הטקסט המוצג בחלון הדף למעלה כאשר פותחים אותו (רקע כחול).
• + *discription תיאור הדף – תיאור מילולי לתוכן הדף. התג הזה יהיה מעט שונה ממה שרשום באתר, הוא יהיה רשום בשפה קריאה יותר לגולשים שיידעו מה התוכן בדף הבא.
• Adwords – לא משפיע על קידום אורגני אבל בכל זאת אציין -מילות פרסום במנועי חיפוש באינטרנט. ישנם הרבה אתרים שיש להם קישורים ממומנים בגוגל.
• רישום באינדקס. כאשר אנחנו מעלים אתר, חשוב שאנחנו נפרסם אותו באינדקסים ומנועי חיפוש שייקראו את האתר שלנו ויכירו אותו.
• Pagerank – המדד המפורסם של אחד ממייסדי גוגל לארי פייג'. המדד קובע ונותן דירוג לאתר מסויים מאפס עד עשר. (גוגל, לדוגמא – הוא עשר..).
• hilltop – דפים מוסמכים של אתר. הדפים יהיו אך ורק רלוונטים וקשורים לנושא האתר.
• דומיין – כתובת האתר\דף האינטרנט. חשוב שהדומיין יהיה מקורי וקליט, משום שלאחר מכן אי-אפשר לשנות אותו...
• + קישור הדדי, החלפת קישורים (Reciprocal link) – שני אתרים מחליפים בינהם לינקים. (אתר אחד ממליץ על השני, והשני ממליץ עליו).
• + השינויים שמתבצעים בדף – האם יש תכיפות בשינויים? יש מעקב באתר? עדכונים כלשהם?
• + מספר הדפים באתר (כמה שיותר דפים, כך טוב יותר..)
• שינויים בדירוג הדף. שינויים תכופים וחוסר יציבות בדירוג הדף יכולים להעיד על ספאם.
• X ספאם (Spam) – "קישור זבל": קישור מסוים שיכול להפנות את הגולשים לאתרים מפוקפקים, ביזוי על אתר מסויים וכו'. בדרך כלל בפורומים ניתן לראות את אזהרת קישור הספאם.
• תוכן האתר. התוכן צריך להיות רלוונטי לנושא, האתר צריך להכיל מספיק מידע וכמובן – שהמידע יהיה קריא וברור.
• השינויים שמתבצעים בדף – אם השינויים חוזרים על עצמם לאורך זמן מסוים, והשינוי לעתים הוא עיצובי בלבד – גוגל אינו רואה זאת בעין יפה..
• איכות האתרים של הקישורים היוצאים והנכנסים של האתר. הקישורים צריכים להיות אמינים ואיכותיים.
• קצב הצטרפות קישורים חדשים. אם הקצב די מהיר – סימן שהאתר אכן אמין ומצליח.
• X יש גם תופעה הפוכה: היעלמות קישורים. אם לדוגמא אתר מסויים מחק את הקישור שלנו ממנו – סימן שאנחנו לא רלוונטים מבחינתו, או שפחות איכותיים.
• גיל הקישורים – השאלה היא האם הקישורים הנכנסים שלנו הם רק בני נוער? או אולי גם מבוגרים? חשוב שיהיה איזון בין הגולשים –משמע אתר הפונה לכולם.
• + מועדפים, שמירה בזיכרון וכו' – הוספה למועדפים מעידה על כך שהאתר שלנו מועדף על הגולש = אתר מצליח.
• זמן ביקור של גולש באתר שלנו – במידה וגולש נמצא הרבה זמן באתר, סימן שהאתר מעניין, ייחודי ורלוונטי לגביו.
• + ביקורים חוזרים – כנ"ל.
• כמות כניסות לאתר – האם יש הרבה מבקרים באתרנו, או מעט או בכלל לא. הסעיף הזה מעיד המון על פופולאריות האתר.
• פרטי הקשר של בעלי האתר – האם הפרטים אמינים, ואם יש לבעל האתר עבר שלילי זאת בעיה. צריך כמובן גם שיהיו מספיק פרטים לקשר (מס טלפון, פקס וכד').
• היסטוריית הדומיין (כמה זמן כתובת האינטרנט בתוקף)
• X האם היו העברות רבות של האתר "מיד ליד" – העברת בעלות על האתר.
• Bounce rate – אחוז נטישה. כאשר גולש נכנס לאתר שלנו ולאחר זמן מה הוא יוצא מהאתר – זה נקרא שהוא נוטש.
• מספר העמודים שנצפו באתר.
• משך זמן השהות בעמודים הללו.
• + וותק של אתר. כאשר אנו רוצים כבר שידרגו את האתר שלנו, ואפיול יהיה לו Pagerank, הוא אמור להיות וותיק ומוכר.
• אפקט ארגז החול (sandbox) - תופעה שפוקדת אתרים חדשים. בתחילה הם ממוקמים במקומות ריאליים בגוגל, ולאחר מכן הם "נזרקים" למקומות לא ריאליים (אפילו יותר ממאה דפים) – כך שהדפים הקודמים להם רלוונטים הרבה פחות.
• + דומיין בעברית: שם האתר צריך להיות קשור לביטוי החיפוש, מה שמגדיל את הסיכויים להופעת האתר כאשר מחפשים את הנושא שלו.
• X גודל טעינת אתר – בדרך-כלל הגולשים לא אוהבים לחכות הרבה זמן עד שהאתר נטען... חשוב להתאים את הציפיות של הגולש לתוצאות שהוא יקבל באתר. (אם רוצים PR גבוה מגוגל לאחר מכן..)
• X חזרה על מילות מפתח – רצוי לא לחזור הרבה על מילות מפתח שאנו מקדמים.
• PR ככלי של הדומיין, ולא רק של העמוד.
• מספר הקישורים הפנימיים באתר.
• מספר הקישורים החיצוניים באתר.
• הסיומת של הדומיין (כתובת האינטרנט) המקשר: ל-gov. edu. Org יש יותר משקל מסיומות כגון co.il, com. net וכו'.
• אחוז הדפים המאונדקסים באתר (כמה מן הדפים שבאתר מופיעים במאגר האינדקס הממוחשב).
• גודל הטקסט המקשר (מה שגדול יותר – שווה יותר)
• המוניטין של האתר המקשר. אם הוא אתר מפוקפק, הוא שיש לו עבר אם תכונה רעה או עדיין קיימת – גוגל פוסל את האתר.
• קישורים מתחרים – האם האתר שלנו מקשר לאתרים נוספים שמתחרים בתחום.
• X קישורים "מבויימים" – קישורים שאינם מאונדקסים וכד'.
• גיל האתר המקושר אלינו – האם האתר שמקושר אלינו הוא בעל וותק? השאלה היא האם בכלל שווה לקשר אליו או לא, אם הוא פופולרי ורלוונטי.
• + שפה עשירה – אחד הקריטריונים של גוגל לאתר מוצלח זוהי שפה עשירה ומידע מגוון.
• + אתרי מסחר – גוגל מעדיפה אתרי מסחר ותוכן שיווקיים, מכיוון שיש בתוכה אינטרסים כלכליים.
• + איות ודקדוק – הטקסט צריך להיות עם דקדוק נכון, מפני שמנוע החיפוש מבחין בדברים האלה.
• + עימוד – הכוונה לפסקאות קצרות ורלוונטיות מאשר פסקאות ארוכות ללא פסיקים ה"מייגעות" את הקורא.
• + משפטים קצרים – כנ"ל, שהמשפטים באתר יהיו קולעים, קצרים וכמובן – רלוונטיים.
• + רשימות \ רשימות ממוספרות – שתהיה הירככיה באתר, שהרשימות שיש באתר יהיו ממוספרות או מובלטות. (סדר).
• + תוכן עשיר בשפה המקצועית למילות המפתח.
• + שיהיה תוכן מקורי (אך רלבנטי לאתר). שיהיה חדש, ולא יחזור על עצמו או מאתרים קודמים.
• + "סינדיקציה של תכנים" = מאמרים שיתפרסמו בפורטלים, רשימות תפוצה וכד', חשובים לא פחות לטיב האתר מאשר קישורים נכנסים.
(דרך המאמרים הנ"ל יוכלו להיכנס לאתר שלנו ולהתעניין).
• X שפה לא טבעית – ניתן לדעת לפי השפה והתוכן באתר אם השפה שלנו נועדה באמת לקוראים, או למנועי החיפוש.
• + מפת אתר – מפת אתר המתעדכנת בהתאם לשינוי התוכן באתר. ה"זחלנים" ("עכבישים") של מנועי החיפוש קוראים אותם היטב.
• כתובת אינטרנט (דומיין) ידידותית וברורה לגולשים (רצוי שבסוף הדומיין יהיה רשום על מה עוסק האתר, מפני שזה ברור יותר).
• תדירות העדכונים בדף המקושר – האם הדף המקושר רלוונטי, עדכני, פופולרי וכיו"ב. (אם יש באתר שלנו קישור, חשוב שהדף של הקישור הנ"ל יהיה מעודכן!).
• מקום הקישור במסמך: חשוב שמקום הקישור יהיה במקום בולט לעין, בדפים הראשונים (בכדי שבמידה ותהיה נטישה כלשהיא, שהגולשים לא יפספסו את הקישור).
• כמות הקישורים באתר - כמות רבה של קישורים יכולה להעלות את דירוג האתר (אך יכולה גם לפגוע בו, תלוי באיכות הקישורים, הביקור של הגולשים בהם ועוד).
• X תוכן משוכפל – גוגל קוטלת אתרים שיש בהם תוכן מועתק מאתרים אחרים, או תוכן מועתק כמה פעמים בתוך האתר עצמו (יש צורך במקוריות).
• X רישום למאות אינדקסים - כעיקרון בארץ זה לא כ"כ פעיל, ובכל זאת: אסור להירשם למאות אינדקסים באינטרנט, הואיל וגוגל מפרשת זאת כספאם וחוות קישורים. ("זחלנים" מוצאים מהר מאוד את האתר שלנו בכל האינדקסים...).
• X הצגת אתר שונה לגוגל ולגולש (בעלי האתר יודעים לזהות את הזחלנים, ובכך להציג לבם אתר שונה ממה שהגולש רואה).
• X הצפה של מילות מפתח – הדבר מייאש את הקוראים שלנו, וכמובן שמנוע החיפוש יודע לזהות מתי הצפמו במילות מפתח.
• X השמת-דפים באתר עם מאות מילות מפתח שונות ("דפי נחיתה"). כאשר גוגל קולט את השיטה – הוא מייד פוסל את האתר.
• X טקסט שמוסתר באתר – טקסט מזערי שאי אפשר לראותו, וגם צבע טקסט זהה לאתר – אסור בתכלית האיסור מבחינת גוגל.. (ויש הלשנות מאנשים ואתרים מתחרים:"דווח על אתר \ משתמש זה" וכד').
• X בחירת מילות מפתח שגויות (ההיפך מסעיף 3). בחירת מילות מפתח שגויות תגרום לאי רלוונטיות של האתר לנושא שהגולש ביקש, ולפיכך הגולש יצא מהר.
• שם המאמר – חשוב שהוא יהיה קשור לטקסט, או כמילת מפתח.
• שמות של תתי כותרת - חשוב לעשות תתי כותרות.
• שם ה-Title המוליך למאמר.
• מספר פעמים שבו מופיע ביטוי מסוים בעמוד.
• המיקום של הביטויים האלו – איפה הם נמצאים,דף הבית, עמודים ראשונים או אחרונים.
• זמן הרכשת שם הדומיין – יש עדיפות למי שרוכש דומיין לזמן יותר ארוך.
• אם יש העברות לדומיין – גוגל רואה אם יש העברות ומי הבעלים של האתר.
• ההיסטוריה של הדומיין – אילו סוגי אתרים היו מאוחסנים בו ומה הוותק שלהם.
• פרטי הקשר של בעל האתר (הדומיין) – צריכים להיות אמינים, ברורים ומלאים.
• אם האתר בעל מוניטים שלילי (אתר שנאה, הפצת דואר זבל וכו') – גוגל יכולה לפסול אותו.
• קצב הצטרפות קישורים- קישורים רלוונטים ומוצלחים שמתווספים לאתר יועילו לפופולריות האתר ולהעלתו בדירוג.
• היעלמות קישורים – במידה ואתרים מסויימים מבטלים את הקישור לאתר או שאתם מבטלים קישורים יוצאים – זה יביא לירידה בהצלחת האתר (שבירת אמון וכו').
• שם טוב וקליט לדומיין.
• שם קצר ולא ארוך לדומיין.
• חשוב סיומת הדומיין - שתהיה מתאימה לאתר האינטרנט (לדוגמא, אתר בעברית – סיומת של co.il וכו').
• שם הדומיין שיהיה קשור לנושא,לתוכן האתר.
• גודל כמות האתר - צריך להיות מותאם לגודל ולסוג השרת.
• הטכנולוגיה שבה בנוי אתר אמורה להיות מתאימה לסוג השרת.
• שרתים - האם יש אתרי אינטרנט נוספים היושבים באותו שרת
• התאמת מיקום השרת לסוג הדומיין.
• באילו שפות השרת תומך, אם האתר נניח בעברית חשוב שיתמוך גם בעברית נוסף לאנגלית.
• סוג השרת - במידה ואתרים מתאחסנים באותו שרת, מה הסוג שלהם? האם אלה אתרי ספאם.
• תקופת התתחייבות צריכה להיות תקפה כדי שהאתר יתאחסן בשרת.
• זמינות השרת (במידה והשרת לא זמין, גולשים לא יוכלו להיכנס לאתר שלנו ואחוז הנטישה יהיה גבוה).
• כתיבת מאמרים – המאמרים צריכים להיות מגוונים בתוכן ומעניינים, כדי שהגולש לא יתייאש ויעזוב את האתר.
• קוד האתר והמבנה שלו
• תכנים שאפשר לאנדקס אותם ושיאפשרו לסרוק אותם בהירות ובקלות.
• הצלבה בין תגי האתר לתוכן האתר – שתוכן האתר ותגי המטה (Meta) יהיו קשורים זה לזה.
• תפריט ניווט ידידותי לגולש
• פרסום האתר חיצונית, כלומר דרך פרסומות כלשהן, אתרים מובילים אחרים שימליצו עליו וכו'.
• נפח חיפוש –מהו הנפח של החיפוש תחת כל ביטוי שמזינים.
• לגבי אתר המכיל 2 שפות ויותר – רצוי שהדומיין שלו יהיה אחד com ואחד co.il. אם אי-אפשר – כדאי לעשות את הדומיין: he.domain.com
• בלוגים – כדאי לפרסם את האתר בבלוגים למינהם, לתת המלצה וקישורים לאתר בבלוגים לשוחח עליו וכו' (קשור לסעיף מס. 100 – פרסום חיצוני).
• כנ"ל לגבי מאמרים – מאמרים הקשורים לנושא האתר ותוכנו שיופיעו לא רק באתר עצמו, אלא גם באתרים אחרים ורשתות חברתיות לשיתופי פעולה וליצירת לינקים (כדוגמת אתר "מאמרים" וכו').
• חשוב יש לבצע את ה א-ב וליצור דפים הקשורים לתחום, לדוגמא: נרשום בגוגל אולמות א ואח"כ אולמות ב וכן הלאה ונמצא ככה מילים שגוגל מציע, כל עמוד שגוגל מציע, צריך להקים
• חשוב להיות סופר יצירתיים ולחפש מקומות להכניס טראפיק איכותי אורגני לאתר, גם את התוכן הנ"ל לא יעזור לנו בהזמנות/רכישות,לידים, אלא ימשוך טראפיק איכותי, אנחנו נדאג שהגולש יפעל וילחץ על קישורים פנימיים ובכך יפעיל את האתר ואת גוגל לדוגמא: אתר של תקליטן לחתונות, להוסיף לאתר שלו עמודים כמו שירים לשבירת כוס, שירים לסלואו החתונה, כנראה שהטראפיק שיגיע לעמודים הנ"ל זה כבר לאחר שהלקוח הזמין תקליטן (לא חובה) אבל הטראפיק יהיה איכותי ובמידה וגם התוכן יהיה איכותי נרוויח גולשים ייחודיים הקשורים לחתום, וכך בדרך מקורית נעשה השבחה אורגנית לאתר
• לחפש עמודים ותוכן שלא קיים אצל המתחרים ולעלות את העמודים הנ"ל לאתר.
• לעלות עמודי תגובות – חוות דעת של גולשים ברחבי האתר ואפשר להגיב.
• לבדוק שהאתר בנוי נכון לפי הסכמה ("נתונים מובנים").
• להוסיף סקרים באתר כפיצר בתוך דפים.
• להוסיף עמוד שאלות ותשובות – גוגל גם הוסיפו פיצר חדש לאחרונה שמציג את השאלות והתשובות מתחת לתוצאת החיפוש.
• גוגל גם הוסיפה הצגה של טבלאות בתוצאות החיפוש – רצוי להשתמש בכלי הזה.
• AMP - כמובן שפרוייקט ה AMP חיוני ביותר.
• נגישות - כל אתר מחוייב בנגישות.
•HTTPS - כל אתר מחוייב ב HTTPS
• שיפור ה UX גם על בסיס תוכנות מומלצות.
• מדיניות פרטיות ותקנון באתר.
• קידום ביוטיוב – הפקת סרטונים בערוץ לאתר וקידום וידיאו לפי נושא.
• הצגה ללקוח של התוכן מותאם אישית לפי הגלישה שלו באתר והניסון להבין מה הוא מחפש באופן אישי.
• גוגל ביזניס מקבל כח מגוגל במיוחד עכשיו.
• גוגל מוצרים מתחיל לעבוד בישראל – זה הזמן להנגיש לגוגל את המוצרים לפי Google Merchant Center, הנגיש לגוגל פרטים רלוונטיים כמו אירועים, מחירי מוצרים, מבצעים, מיקומים גיאוגרפיים, המלצות – רק כמובן עבוד באופן אמיתי.
• יש לבצע בדיקה ב"גלי לבדיקת נתונים מובנים" ולתקן מה שחסר.